Morris

Mode är ett roligt ord. Ordet innebär ständig förändring – att alltid går vidare till nästa stora grej, nästa trend och nästa utseende. Det är inte Morris. Vi föredrar ordet nyfikna - och som ett varumärke kan man säga att vi är stilnyfiken. Det innebär att Morris föredrar att skynda långsamt. Resultaten är alltid bättre på det sättet. Vi vet vilka vi är, var vi kommer ifrån, och även där vi ska. Låt oss ta det från början.
Namnet Morris kommer från den legendariska herrbutik, som var belägen på Hamngatan i centrala Stockholm från 1949 till början av 70-talet. Morris var en favoritdestination för herrar i alla åldrar. Butiken lockade Dandies hela landet med en passion för brittisk-tillverkade kläder och accessoarer som var synonymt med kvalitet.
"Jag trodde den historiska anslutningen var underhållande, men Morris är också ett bra namn. Det är så enkelt", säger Jan Alsén, grundaren av Morris.
Vår stil och inspirationen kommer från klassiskt preppy, men blandas med en riklig del av moderna och innovativa influenser, och en dos av envishet. Geografiskt hör vi stadigt hemma på den här sidan av Atlanten. Vi har lånat klassisk gammaldags charm och konvention från britterna med lite inkastad excentricitet. Gatorna i Paris, Milano och Rom lärt oss chic elegans, och en viss nonchalant "joie de vivre". Från Sverige och Skandinavien, vår födelseort, har vi lärt oss design, kvalitet och rättframhet - användbara karaktärsdrag när vi sätter Morris ut i världen
Morris logo
Bag Navy
Morris
2 499:-
Computer bag Sand
999,501 999:-
Köp
Document folder Dark brown
749,501 499:-
Köp
Heritage Wallet Tan
399,50799:-
Köp